به گزارش زیرنویس به نقل از الجزیره، سومین مجمع گفت‌وگوی همکاری آسیا در دوحه قطر با حضور «مسعود پزشکیان» رئیس جمهور کشورمان و شمار دیگری از سران کشورهای آسیایی برگزار شد. در این نشست «تمیم بن حمد آل ثانی» امیر قطر اعلام کرد: ما به اهمیت تلاش برای مهار تنش، کاهش آن و احترام به […]

به گزارش زیرنویس به نقل از الجزیره، سومین مجمع گفت‌وگوی همکاری آسیا در دوحه قطر با حضور «مسعود پزشکیان» رئیس جمهور کشورمان و شمار دیگری از سران کشورهای آسیایی برگزار شد.

در این نشست «تمیم بن حمد آل ثانی» امیر قطر اعلام کرد: ما به اهمیت تلاش برای مهار تنش، کاهش آن و احترام به حاکمیت کشورها و وحدت اراضی آن‌ها باور داریم. آنچه در نوار غزه رخ می‌دهد عملیات نسل‌کشی است.

وی افزود: «اسرائیل» از ناتوانی جامعه بین‌الملل، برای گسترش شهرک‌نشینی در کرانه باختری سوء استفاده می‌کند و فرصت را برای اجرای برنامه‌های خود در لبنان مناسب می‌بیند. ما خواستار اقدام جدی برای توقف تجاوز به لبنان هستیم و بار دیگر حملات و عملیات نظامی «اسرائیل» علیه کشور برادرمان جمهوری لبنان را رد و محکوم می‌کنیم.

امیر قطر همچنین نسبت به پیامدهای عدم مجازات رژیم صهیونیستی هشدار داد و بر لزوم تشکیل کشور مستقل فلسطین بر اساس مرزهای ۱۹۶۷ به عنوان شرط تحقق امنیت در منطقه تاکید کرد.

«فیصل بن فرحان» وزیر امور خارجه عربستان نیز در این نشست گفت: ما بر اهمیت حل و فصل درگیری‌های منطقه از طرق صلح‌آمیز و دیپلماتیک تاکید می‌کنیم. عربستان همگان را به حمایت از راه حل دو دولتی ترغیب می‌کند.

«صباح خالد الحمد المبارک الصباح» ولی عهد کویت نیز اعلام کرد: متاسفانه تعرض به کشور فلسطین در سایه ناتوانی جامعه بین‌الملل به دلیل استانداردهای ۲ گانه رخ می‌دهد. فرار «اسرائیل» از مجازات و عدم محاکمه آن به تداوم جنایت‌ها، افزایش آن‌ها و گسترش گستره تجاوز انجامیده است.

«محمود عباس» رئیس تشکیلات خودگردان نیز در سخنان خود ضمن اشاره به جنایت‌های رژیم صهیونیستی علیه نوار غزه و تخریب ۹۰ درصد از زیرساخت‌های این باریکه از سوی این رژیم خواهان مداخله فوری جامعه بین‌الملل برای برقراری آتش‌بس در فلسطین و لبنان شد.

سومین مجمع گفت‌وگوی همکاری آسیا امروز با حضور سران ۳۵ کشور عضو از جمله «مسعود پزشکیان» رئیس جمهور کشورمان، اتحادیه کشورهای جنوب شرق آسیا (آ سه آن) و شورای همکاری خلیج فارس در دوحه قطر برگزار شد.

منبع: مـهر